Friday, August 21, 2015

Randoms

1) Everyday, particularly every morning is a constant battle between me and the imaginary rat. Ha ha. Setiap kali lalu kawasan gelap bawah rumah tu, sentiasa berjaga-jaga & takut terkejut dengan lintas langsung dari para tikus.

2) Ada satu bunyi di sini, buat aku bahagia. Selalunya, awal pagi...atau lewat malam akan kedengaran jiran menjahit. Dengar bunyi mesin jahit, dan aku bahagia. Kenapa? Sebab bunyi tu, mengingatkan aku kepada ibu. Yang mana ibu akan mula menjahit awal pagi (lepas subuh/lepas sahur pada bulan puasa), dan biasanya hingga lewat malam. Maka bunyi itu, bagaikan bunyi ibu yang menjahit :)

3) Kenapa ada orang makan bertimbun pun, masih tak gemuk? Alien,kah? Huu. Kadang tengok golongan ini makan, bagai tiada esok. Tapi, mana ntah perginya semua makanan diorang tu.

4) Sekarang addicted dengan heels/wedges. Tengok semua cantik-cantik. Huu. Tapi, sedar diri. Kaki baru lepas terseliuh jatuh hari tu. Dan mungkin, kaki aku tak mampu nak tampung berat badan yang berlebihan ni. Tu yang asyik terseliuh sana sini. Huh.

5) Kalau lah kerja 4 hari, cuti 3 hari.p Bukankah lebih bermakna? Aku tahu ada syarikat yang dah mula implemen macam ni. Tapi yang keja 4 hari tu, 12 jam la. Which is, 7am-7pm. And, I am totally fine with that. Sekejap je pun 12 jam tuh.

2 comments:

.theweirdo. said...

1. we share the same feeling la bab tikus tu. i am so scared sebab rats kat area rumah aku besaq macam anak kucing demmit makan syabu ke hapa gemok macam tu hahaha.


2. u make me miss my mom. but i cant relate bunyi mesin jahit dengan my mom, sebab selalunya aku tidur mati hahahah.

3. aku juga jelly dengan orang macam tu. aku, tak makan pun masih kekal gemuk demmit laaa hahah.

4. aku dah lama let go wedges and heels. wedges masih ada satu, buat spare pergi kenduri. yang lain sume flats, gila makcik-makcik kaki ni hurmmm.

5. setuju sangat!

b i n t a n g said...

@.theweirdo.
ha ha..
ada rupanya yang senasib & sefikir ni.
Thanks :)

ps : tengah membaca (amalan mulia) entry2 lama u. Dah sampai ke 2011. Ha ha.